Thursday, June 27, 2013

NOW TASTING: QUEENS OF THE STONE AGE - "MY GOD IS THE SUN"


Artist: Queens of the Stone Age
Song: My God is The Sun
Album: ...Like Clockwork
Label/Year: Matador Records, 2013 
Che gusto ha/What does it taste like:
Una cavalcata progressive sull'orlo di un precipizio. Il fruscìo della natura tagliata e la tensione di un lamento si uniscono alla fuga orchestrale e senza tregua di questa scura bestia mentre le lancette di bronzo dell'orologio da muro della nonna impazziscono sotto gli umidi occhi esterrefatti della vecchiarella. "Non c' è tempo. Per nessuno" gridano in silenzio i suoi pensieri mentre la sua mente viaggia in un solo momento
attraverso le epoche più oscure dell'umanità. I suoi pensieri si accalcano uno sopra all'altro come le falde di una terra stanca e rivoltosa a migliaia di metri sotto la superficie del mare e sotto il pelo irto di una fuga rock che non sta più nella propria pelle.
"My God is The Sun" è un brano epico ed infuocato. Imbevuto di velenosa poesia. Respect.

(ENG) A progressive ride on the edge of a cliff. The rustling sound of a bleeding nature and the tension of a lament join the orchestral breathless escape of this dark beast, while the bronze arms of grandmother's wall clock are going crazy under the astonished wet eyes of the old woman. "There 's no time. For no one" her thoughts silently scream while her mind travels in one sole moment through the darkest ages of humanity. His thoughts huddle one above the other like flaps of tired and rebellious earth, thousands of meters below the sea surface and under the bristling hair of a rock escape that just can't stay into its own skin anymore.
"My God is The Sun" is an epic and fiery song. Soaked in poisonous poetry. Respect.


No comments:

Post a Comment